28 juni 2009

Underbart väder + Sömnad = Sant

Nu är det sommar hos oss! Jag smygstartade semestern i veckan med omväxlande jobb och semester. Egentligen var det tänkt att jag skulle ha semester hela veckan, men jobbet kallade med möten inplanerade hela tisdagen och torsdagen. Det kändes iallafall som en härlig mjukstart på semestern och jag har njutit av ledigheten. Bloggandet och sömnaden har blivit lidande till förmån för hem- och trädgårdssysslor som har blivit åsidosatt efter vårens intensiva marknadssäsong. Jag har helt enkelt försökt att komma ikapp med dessa hushållsysslor samtidigt som jag och Gabriel har njutit av ledigheten och tagit dagen som den kommer.



Suget efter att sy blev dock för stort och jag tröttnade på att vänta ut lite sämre väder. Därför byttes källarens systuga ut mot en syhörna på terassen. Nu kan jag både sy och njuta av det fina vädret vilket är helt underbart. Nu hoppas jag på att värmeböljan står sig så jag slipper släpa in maskinerna igen.




Trots fint väder så har det blivit en hel del sytt också som jag ännu inte bloggat om och detta skall jag försök ta mig tid till att göra inom kort. Det har blivit en hel del kaninkläder, några beställningar, "vinster" på min tävling och några presenter. På återseende, nu skall jag ta mig ut och njuta av ärmen igen.

1 kommentar:

Carolina sa...

Perfekt kombo ;)

Fin bänken ser ut på gräsmattan