12 juni 2009

Julita hemvändardag

Jag har ju missat att rapportera ifrån sista marknaden för våren och den skedde på nästintill hemmaplan, nämligen i Julita. En härligt mysig och liten hantverksmarknad som konkurrerade med stora arrangemang såsom nationaldagsfirande i Katrineholm och Eskilstunas 350-årsjubileum. Marknaden stod sig bra i konkurrensen och det var gott om besökande med en hel del köpkraft. Om jag skall vara ärlig så hade jag inte så stor förhoppningar innan beträffande denna marknad men jag blev positivt överaskad. Ett härligt sätt att avsluta vårsäsongens marknader. Nu tar vi sommarlov fram till Marknaden i Mon som är i mitten av augusti.




Det var inte bara jag som var på plats i Julita utan Johan tog en liten utflykt dit tillsammans med Josefine och Gabriel. Ja, även "marknadsproffsen" farmor och farfar var naturligtvis på plats. Gabriel som älskar att hoppa (ned från matstolarna i köket exempelvis) kände sig som i himmelriket när han fick kliva in i hoppborgen tillsammans med storasyter. Där kunde man hoppa hur som helst utan att man slog sig. Lalla* gjorde han dock hela tiden.







*Lalla är Gabriels ord för ramla, vilket han ofta gör, en grabb med muror i kroppen och spring i benen får lära sig att vara tålig.

2 kommentarer:

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Såg ut som en härlig marknad. Det verkar nästan som om det finns fler hantverksmarknader utanför stockholm än i stockholm, jag har fullt skå att hitta ställen att stå på.

Lilla NovaK sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har, har inte hittat hit förrän nu! Så mycket fint du gör! Kommer garanterat tillbaka igen!