13 juni 2009

Blommor i mängd!

Efter alla marknader så hade jag en förhoppning om att få en möjlighet att "komma ikapp" här hemma. Både hemmet och trädgården har blivit lidande under den hektiska sista tiden. Städning inne och på terassen, ogräsrensning och sådd i trädgården samt en del sömnad till Gabriels sommargarderob var det planerat att få tid till nu. Men jag har skrivit det tidigare och jag gör det igen - det blir sällan som man tänkt sig! Idag blir det istället en utflykt i jakt på ny bil. Efter påkörningen i förra veckan så gick inte bilen att rädda, så nu har vi 14 dagar på oss att hitta en ny bil. 14 dagar är tiden vi får ha vår hyrbil från försäkringsbolaget och eftersom jag är beroende av bilen i jobbet så är det tvunget att hitta en ny bil innan dess. I veckan blev det iallafall en liten snabbstädning och lite piffande med härliga blommor. Jag älskar blommor och så här års så kan man frossa i snittblommor som man plockar in direkt ifrån trädgårdens rabatter. Så länge det finns blommor att plocka så har jag färska buketter lite här och var inne i huset. En lyx som jag sällan kostar på mig vintertid då man måste besöka blomsterhandeln för att få njuta av snittblommor.






I veckan plockade jag in en härligt rufflig och enkel bukett med enbart prästkragar. De får stå på köksbordet i en vit vas tillsammans med zinkljustakar och skålen där kryddor och ljussläckare förvaras.






Mitt favoritställe att pryda med färska blommor är inne i badrummet. Jag tycker det blir så vackert att ställa dem framför spegeln, man får ju en härlig dubbel uppsättning på det viset. Denna gång blev det tre lupiner i en hög frostad vas som får matcha de rosa handukarna.







Vardagslyx som inte kostar!

Inga kommentarer: