15 juni 2009

Kalasfin!

Igår var Gabriel på kalas hos en kompis och då var han ju tvungen att ha lite fina kläder, dessutom är det ju ett bra sätt att marknadsföra sig (man måste ta alla chanser som bjuds). För att vara lite mer kalsasfin så föll valet på att göra ett par muddisar i stumt tyg och till slut valde jag ett par härligt sommarslappa ljusblå linnebyxor. Dessa har jag sytt i modell Widde (resår i midja och benslut) och dekorerat med ljusblå sömmar och en fusksnodd i midjan. Till detta blev det ännu en härlig molntröja, denna gång kortärmad och med ljusblå dekor. Jag bara älskar detta tyget och det kommer att bli en följetång här på bloggen skulle jag tro.



modell: ticha short R i förlängd stlk 74/80 och byxa Widde i stlk 74/80

material: Härliga bruna molntyg från JnyDesign, linnetyg från Korp i Söderköping och kantband från E-slöjd.

att tänka på: Byxorna blev något snäva, då jag inte ökade rörelsevidden. Detta bör man göra i stumma tyger. De fungerar, men det finns inte växtmån i dem, skall sy ett par ytterligare som kan användas i sommar. I övrigt så fungerade CPn perfekt denna gång, skönt!

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Supersnygga!!

Gekko sa...

Snyggt snyggt snyggt! Men vad tyckte kompisen om att Gabriel var snyggast klädd på kalaset då? Han måste ju ha utklassat alla!

Y sa...

lika supersnygg som den med turkos sömnad!

TIA sa...

Åååå så utrolig fint sett !!! Nyyydelige skyer/moln og settet var bare smashing !

Jes sa...

ursnyggt!!! Byxorna är jätte läckra för att inte tala om den snygga tröjan, snyggt med den ljusblå stickningen till det bruna. Om som Gekko sa han måste varit finast på Kalaset :)