13 januari 2009

Lycka!

Bloggvärden är ett märkligt fenomen, deltager man inte så har man nog svårt att förstå vilket underbart men också beroendeframkallande beteende bloggande är. Själv så följer jag för tillfället hela 329 st bloggar genom Google Reader och det tar tid att försöka hinna med. I helgen var vi nere hos min far i tre dagar och när jag kom hem hade jag närmare 400 blogginlägg att läsa. Allt hinner man inte läsa igenom men att "ögna" igenom för att hitta godbitarna vill man få till. För mig räcker inte det med att läsa bloggar utan jag vill delge andra mina tankar och idéer, både familjärt men även det som rör mitt pysslande som för tillfället mestadels består av klädsömnad till barn och renovering (vilket kanske inte syns så mycket här i bloggen). Det är så mycket som man vill hinna med så jag önskade att dygnet åtminstone hade 48 timmar och att man fick möjlighet att leva två livslängder. Nu går ju inte detta så man får försöka ta vara på det som är. Likt verkliga livet så finns det en hel del trender och modenycker i bloggvärden, men där växlar de ännu snabbare än i verkligheten. Några sytrender värda att nämnas är Geckos omlotthoodie, Theas retrobralla, Knåpmoderns dagisväska, tyger såsom landskap och kaniner men även diverse utmärkelser och utmaningar.





Jag kan stolt avslöja att jag har blivit utvald att motta två utmärkelser, vilket gör mig rejält glad. Första utmärkelsen fick jag av ManMade/Jes som med sina små kommentarer gör en varm i hjärtat och den andra fick jag av Pyssel på torp/Stratus, en frisk fläkt som ger en energi. Båda syr fantastiska saker och jag har haft förmånen att träffa dem i verkligheten också. Som tack skall man vidarebefodra dessa utmärkelser till andra medbloggare. När man följer ett stort antal bloggar så kan det ibland kännas lite tråkigt att läsa om dessa utmärkelser eftersom man föjer bloggarna för dess innehåll såsom inredning, sömnad eller trädgård men eftersom man blir så glad och hedrad av utmärkelserna så vill jag inte bryta kedjan. Egentligen skulle jag vilja vidarebefodra dessa utmärkelser till alla bloggare som jag följer men allra mest till de som inte fått någon award tidigare, men eftersom utmärkelserna har snurrat runt en längre tid så har många fått dem både en och flera gånger så därför blir valet ännu svårare. Jag väljer istället att skicka vidare utmärkelserna till de bloggare jag läser allra först om de har nya inlägg, vissa har jag mycket kontakt med och hos vissa är jag nog ganska anonym.





Den första utmärkelsen jag fick var som sagt från ManMade och reglerna på den är som följer:

De som får utmärkelsen kan kopiera reglerna och Awarden.

1. Din uppgift blir nu att själv nominera 5 andra bloggar som du själv uppskattar.
2. De som mottagit awarden, och vill skicka vidare, skall lägga upp en bild på den.
3. Länka till bloggen du fick den ifrån.
4. Ge den vidare till fem andra bloggare & länka till deras sidor.
5. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så att de vet att de fått awarden.


Dessa bloggar utnämner jag för denna award.

Ingen har väl undgått hennes inspirerande och kreativa alster. Att hon sedan är fantastisk och tar sig tid att upplysa/lära ut/tipsa har väl inte undgått någon.

En "tidig" sybloggare som har stöttat många av oss sybloggare "att våga". En ängel som delar med sig av sybehör som inte är så lätt att få tag på.

Trots sjukdom och en del smärta (vad jag förstått) så syr hon underbara kläder.

En norska som både syr och scrappar. Jag önskar man hade tid till scrapping också efter att ha kikat på hennes alster.

Som nyligen börjat blogga och syr fina saker till sina pojkar på sina välförtjänta och nya maskiner.



Av min marknadskollega Pyssel på Torp fick jag den andra awarden med följande regler:

1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.


Och denna award vill jag skicka vidare till nedan listade bloggar.

Att skapa en trend tycker jag är värt en award och Gecko har skapat flera. Har nöjet att äga en äkta Gecko-hoodie från ett hemlispaket, vilket jag är riktigt glad över.

Här är tjejen som gör ett enormt arbete för att kunna erbjuda Andersson & Hjalmarssons velour till oss övriga. Hon är även en klippa med brodermaskinen och jag hoppas på att kunna få goda råd om detta när en sådan finns i mitt hem också. Goa hundar omger hon sig med också.

Ännu en marknadskollega med enorm energi. Hon syr som en hel fabrik utan att göra avkall på nogrannheten.

Även en sybloggare som tillverkar barnkläder i "parti och minut" trots att hon själv ännu inte har barn. Spana in hennes egentryckta tyger! Gabriel äger en underbar t-shirt med igelkottar.

Säger man väskor så går tankarna direkt till henne, men även hennes "lilla hjärta" och mössor är vida kända. Är lite avundsjuk på hennes fina maskinbroderade applikationer också.

Hennes signum enligt mig är hennes turskos/bruna hoodies som är underbara. Är avundsjuk på henne inte bara för hennes underbara sömnad utan på ett ännu större projekt som snart verkar närma sig målet. Lycka till!

Som förutom en fantastisk sömnad såsom en underbar brudklänning till Italien (kommer jag ihåg rätt?) även delger oss privata vinklingar och funderingar. Tack för en lagom blandning.



Nu finns det förutom dessa 12 bloggare ytterligare flera hundra bloggare som jag läser och som är värda utmärkelse så till er skickar jag en gemensam AWARD.

13 kommentarer:

Thea sa...

Tackar, tackar!! Jättegulligt!

Tyvärr är jag rätt kass att vidarebefordra, men det innebär inte att jag inte blir glad!

Kram!
//Thea

Kort og Søm sa...

Tusen takk, det var veldig hyggelig :o)

Ha en fin kveld,
hilsen Fredrikke

Anonym sa...

Tack tack rara du! får minsann lägga till dig i mitt senaste blogginlägg nu då ;-)
Kram!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Tack snälla du..jag blir jätteglad..men jag har inte orken och brukar inte lägga sånt på bloggen.
Men ett STORT TACK för den fina utmärkelsen...kram Karolina

ps...du fick mig att bli väldigt rörd över dina gulliga ord i utmärkelsen ;-)

Cecilia sa...

Tack snälla rara, jag blir så glad :) Jodå, vi har nu kommit till den angenäma (?!) delen som innebär städning av byggdamm och annan ihärdig lort. Jobbigt men ett angenämt jobb trots allt.

Malin sa...

Tackar! Den uppskattades men fortfarande är gratisbollen i plast från Libero en favorit. Förmodligen för att den rymms i handen. Han kastar den framför sig när han ålar sig fram. Vill gärna se din boll när den är klar :-)

Lilla NovaK sa...

Hej! Vad fina grejer du syr! Blev lite nyfiken på tygtokar... Kan man kanske få kika in där också?.... =)

Mimmi sa...

Till er som inte riktigt orkar skicka awarden vidare så förstår jag er fullt och fast. För mig känns det som det var första och enda gången jag gjorde detta, då man inte ens hinner med att blogga om det man "skall" göra så skall man inte lägga ned tid (vilket det tar) på sådant.

Malin: Vi har haft dessa små, men de har en förmåga att försvinna ;-) Jag återkommer på bloggen om och när jag har en boll klar.

Lilla K: Tyvärr så är tygtokar en sluten blogg.

Tygterrier sa...

Man är ju inte först med hoodien precis... men det är ju så man kommer på det mesta man vill sy - vad skulle man göra utan all härlig inspiration i alla fanstastiska bloggar?!

Tina sa...

Hej
Tack för dina rara ord.Vilka fina kläder du syr. Tycker jättemkt om tröjan du gjort tryck på och dina etiketter, proffsigt.
Roligt att hitta nya sybloggar här har jag inte varit tidigare.
Ha en bra helg
Tina

MemLin sa...

Tack! Va snällt, nu blev jag jätteglad!

GOBLIgobli sa...

Tack snälla goa du för de fina orden!! :-)

Gekko sa...

Tack tack och tack för dina värmande snälla ord! Jag blev otroligt glad ska du veta!!!