27 januari 2009

Ett helt gäng beställningar på väg!

Trots smärre olyckor i hemmet, sjukdomar och annat pyssel så har jag så gått som avverkat hela min "to to-lista". Känns riktigt skönt att inte ha något riktigt akut som måste göras, utan att man istället kan beta av en del av det man önskar till sig själv och övriga familjen. Gabriel behöver både en större dagisväska som skall rymma både det fleecefodrade regnstället, varma vantar, sockar och extrakläder som skall finnas hos dagmamman och sedan behöver han en fleecescarf i halsen som skyddar och värmer när de är ute, vilket sker dagligen hos "ur & skur-dagmamman". Förutom Gabriels saker skall jag även få till ett litet nyfödd-set till en arbetskamrat som blivit pappa för första gången, en liten tös som är född några veckor för tidigt. Skall bli roligt att få knåpa ihop något sött till en liten tös. Jag hoppas kunna bli klar med åtminstone detta set och scarfen i veckan för att till helgen kunna skicka iväg min overlock på en välförkänd "spa-vistelse". Det är kanske inte så konstigt att den har börjat gny allt mer den sista tiden, den har ju stretat på rejält de senaste åren och jag vet faktiskt inte när den fick en uppfräschning, det måste ha varit när den var i mammas försorg. Förhoppningsvis skall jag få tillbaka en välmående maskin som kan ta sig an den stundande vårkollektionen.


Igår postades tre beställning och ytterligare två skall billedes levereras i slutet på veckan. Totalt blev det en kompott av härliga kläder i varierande storlekar, allt från 74/80 upp till 122/128, tre tunikor, tre par byxor, fyra tröjor och en stolsdyna. Mer om dessa kommer i följande inlägg.






På återseende!

1 kommentar:

Kånkarong sa...

Du har legat i! :)