18 januari 2009

Julgransplundring med levererade betällningar

Nu har Gabriel lagt sig, Johan skjutsar hem Jossan och lugnet har lagt sig på "Betula". Det är i slutet på en hektisk och händelserik helg, vilket jag inte går in på. I eftermiddag har iallafall Gabriel haft julsgransplundring, eller julgransröste som vi säger i mina hemmatrakter. Sex av Gabriels närmaste kompisar var bjudna och alla kom förutom lilla L som låg hemma med vattenkoppor - krya på dig! Det blev varm korv med bröd, kaffe och underbar kladdkaka som Jossan och hennes kompis bakade på dagen, dans kring granen och sist men inte minst en påse med frukt till alla barnen när de gick hem. En supertrevlig eftermiddag för både barn och vuxna då det var längesedan vi alla träffades.

På kalaset kom V med sin mamma och det var äntligen dags att leverera en beställlning som legat allt för länge - så länge så att beställningen levererades utan betalning med en body i bonus. Varför skall vissa saker bli sådana surdegar? Orsaken till dröjsmålet är att jag liksom dragit mig för att sy den beställda jackan Key - varför kan jag inte förstå efter att ha sytt den nu på förmiddagen på lite mindre än 2 timmar med ett riktigt gott resultat.

Sedan ställer jag mig frågan varför det skall vara så svårt att fota dessa beställningar som jag gör? Några beställningar innan jul har lämnat mimiS utan fotografering och därmed obloggade och nu en ytterligare betällning detta händer på. Orsaken vet jag och det är att jag oftast syr i sista minuten och på det viset inte hinner att fota innan beställningen skall levereras. Det levererade setet jag sydde nu blev iallafall riktigt bra - en brun elefantbody med turkos täcksömmar och turkos mudd (guuuuud så bra min nye maskin CPn fungerar), ett par turkosa muddbyxor i velour från Hjalmarsson (snart dags för mer shopping där ifrån då den turkosa snart är slut) och som sagt en turkos jacka Key med bruna muddar. Denna jacka har jag sytt till ett antal beställare, men Gabriel har ännu inte fått någon - kanske dags?

Denna vecka så skall jag beta av ytterligare beställningar, så många som fem stycken och jag lovar er att nästa bloggade sömnadsprojekt blir en ivägskickad beställnning. Alla fem nästkommande beställningar skall det definitivt bloggas om även om nästa inlägg faktisk kommer att handla om Gabriel och hans nya rum. Det rum som han sov i för första gången i natt (lör-sön) och dessutom lyckades sova hela natten utan att komma över till mammas och pappas rum.

På återseende inom snar framtid!

5 kommentarer:

Carolina sa...

Kul med julgransplundring.

Du har fått en utmärkelse i min blogg!

Anonym sa...

Oj, du verkar ha fullt upp! Kul! Men visst är det irriterande att glömma att fota.

Tina sa...

Hej
Lovar att det kommer lite bilder från insidan. Där var så mkt som var så fint och som jag vill göra.
Ha en bra helg
Tina

Pyssellycka sa...

Har just hittat hit och wow, vilken fin blogg du har!

Mimmi sa...

Carolina: Tack för utmärkelsen. Jag skall skriva om denna snart ;-)

Tina: Jag ser med spänning framemot lite recensioner.

Pyssellycka: Åh, vad glad jag blir över komplimangen. Roligt att man kan inspirera själv, när man blir så inspirerad av alla andra ;-)