04 januari 2009

Julhelg!

Jul- och nyårshelgen har hunnit passera utan att jag bloggat något om dessa högtider. För oss har det varit intensivt med influensa innan helgerna ens hade börjat (startade min ledighet med två veckor vård av sjukt barn innan ordinarie julledighet), öroninflammation och två julfirande (eftersom Johans barn var hos mamma på julafton) och en fest för vänner på nyår. Vi har trots övergående sjukdom haft en bra jul/nyårshelg även om jag saknar några dagar som man bara kunde slappa och inte göra något på. Dessa dagar får jag istället nu då jag inte skall börja jobba förrän den 12:e. Det skall bli skönt!


Här kommer en liten sammanställning över vår julhelg som firades tillsammans med både morfar, farmor & farfar och Gabriels syskon som dök upp på annandagen.




God mat har vi hunnit med....



naturligtvis lite paketöppning. Här är det Gabriel som levererar ett stort paket till farfar. Tomten fick vi skicka hem då vanligtvis tuffe Gabriel blev rädd för honom innan han klev upp på terassen. Jag tror att alla blev nöjda med det de fick och själv fick jag ju en efterlängtad CoverPro som jag testat lite under helgerna och den är bara så kul att använda. På julafton hade Gabriel en köpt skjorta från Polarn och Pyret (orkade/hann inte sy någon) tillsammans med ett par sydda manchestermuddisar som jag återkommer om.


Eftersom vi inte själva har något badkar så passade Gabriel på att bada när vi var hemma hos farfar och farmor och åt mat på juldagen.


Lördagens julfirande tillsammans med Gabriels övriga syskon startade vi med en match på bowlinghallen. Morfar som är "proffs" tog hem den eftertraktade förstaplatsen.


Sedan måste jag bara få visa en helt underbar bild på lille Gabriel som knäpptes under julhelgen. Jag är en flitig fotograf och har väl tagit sisådär en 500 bilder under helgerna och vissa guldkorn får man iallafall. Är ju absolut ingen proffsfotograf, men man lär sig väl ett och annat.


1 kommentar:

Jes sa...

Vilka fina bilder! Gabriel är verkligen lik dig :)