14 augusti 2008

Sakletare och samlare

Jag håller alltid utkik efter "bra-att-ha-saker" och försöker att komma över dessa för en så billig penning som möjligt. Till följd av detta så har jag en sambo som snart blir "knäpp" på mig och ett hus som snart svämmar över. Som tur är har jag lite ytterligare förvaringsmöjligheter hos min far, dock börjar det bli fullt även på denna förvaringsplats av mina, min brors och min fars saker - 150 kvm som snart är fyllt upp till tak.

I somras så kunde jag inte låta bli att plocka på mig lite gammalt tegel från ett hus som skulle rivas. Det går ju alltid att hitta på lite roliga användningsmöjligheter till sådana vackra gamla tegelstenar som är tillverkade i början av 1900-talet på min barndomsort.


Två lastpallar, ca 10 kvm, plockade vi ihop och tog till vara på när var på väg hem från vår Göteborgs-tripp. Det kanske inte är så frostsäkert, men jag har iallafall tänkt att ge det en chans och lägga det som golv i mitt växthus.

Det är tur att man har en så snäll pappa och sambo som ställer upp på mina galna idéer, åtminstone vissa av dem.


Varmt och svettigt var det och Gabriel var inte ett dugg intresserad av att titta på när vi plockade stenen.

1 kommentar:

Beas sa...

Men HJÄLP vad mycket fint du syr. Jag blir superinspirerad och känner i hela magtrakten att jag vill ha en coverlock NU, ja-a...helst NYSS! :-D

Jag har kikat på Pfaff 4874 men också blivit lite besviken över att den inte finns i Sverige. (Av vilket skäl kan man undra?) Det är mest Pfaff jag är inne på eftersom jag är så nöjd med den Pfaff jag har nu...en "Jeans & Satin 6122" Den syr i TJOCKA tyglager och matar på vid riktigt silkiga tyger så det inte halkar) :-)

En helt ny "trikåvärld" öppnar sig för mig nu ju. :-D