08 maj 2008

Vilken skönhet!

Paniket spred sig i kroppen igår förmiddags när jag satt i systugan. Det var hög tid att ta tag i allt som är tillklippt, men min maskin ville något annat, som att åka på något härligt hälsohem eller något. När maskinen tidigare har tjatat om detta så har jag kunnat använda "mun mot mun-metoden" för att sparka liv i den, men nu protesterar den helvilt. Den har ingen som helst trådspänning på övertråden så den duger nog inte till så mycket annat än att sy "satängsöm" med hjälp av trådpänning på noll som Gobligobli tipsade oss om. Nu står väskan packad i hallen och min käre maskin kommer att lämna mig för en tid för att förhoppningsvis komma tillbaka utvilad och fräsch.

Men vad gör man inte för att få sy, jag fick låna svärmors skönhet till symaskin istället. En bild säger mer än tusen ord, så här får ni se henne (maskinen alltså).












En gammal Singer som väl skall klara lit raksöm för att sy på kantband klänningar och att sy på namnlappar. Muddbyxor kan jag ju sy klart på endast overlock. Sedan får bodiesarna och velourjackan vänta till min käre Husqvara kommer tillbaka. Allt går att lösa.

Förresten svärmor är på väg hit nu, för jag kan inte luska ut hur jag skall trä den.






Några bilder på Gabriel som snällt sover i systugan också. Tummen den är för god!




Inga kommentarer: