23 maj 2008

Sommardress

Även om jag har en hel del att slutföra exempelvis två "nyfödd-kit" med body och muddbyxa , så kunde jag inte låta bli att laborera lite för att få fram en sommardress som jag har "haft i huvudet" ett tag.







Så här blev resultatet och jag är rätt så nöjd iallafall med modellen, sömnadstekniskt är den lite si och så, då det blev en hel del slarv på grund av vetskapen om att det skulle vara en prototyp-version. Dessutom syr inte min maskin så bra som jag skulle önska, trist eftersom den precis har varit inne på service.



Byxorna är sydda i Eisertrikå och de oranga detaljerna i muddtyg från Stoff & Stil.Mönstret har jag knåpat ihop själv efter inspiration av diverse bloggar (KokosFlanell bland andra) samt en del "köpeplagg". De är tänkta att fungera både med och utan en tröja under. Banden knäpps med tryckknappar i bak och man kan välja mellan att korsa dem (i början) och ha dem raka (senare), vilket ger längre användningstid. Har inte bestämt om jag dessutom skall ha två tryckknappar på hängslena för att förlänga användningstiden ytterligare.

Inga kommentarer: