22 september 2009

Hantverksbutiken i Wadköping

Har ju lovat att blogga om Gabriels snygga jeansjacka och annat som jag sytt på syjuntans höstträff, men tiden räcker inte riktigt till för tillfället. En hel del sömnad inför Wadköping-veckan, en sambo som är bortrest och kampen om dagmammor tar all min fritid.


entrérummet där vi skyltar upp lite av oss alla för ett trevligt välkomnande


Igår var vi till Örebor närmare bestämt Wadköping för att skylta upp våra saker och jag bara måste visa er resultatet. Det var helt underbart att plocka upp och skylta med alla fina saker i dessa underbara lokaler. Jag sa till Kersin att "detta är ju helkul, jag vill ha en egen butik". Det är en helt fantastisk blandning på hantverk som vi fyra som hyr lokalen håller på med och de olika produkterna kompletterar varandra så bra vad det gäller skyltning.



Härliga bokhyllor som fanns på plats passade perfekt för skyltningen.

Vi har helt fantastiskt vackra tavlor av Tora Ahlgren, underbart härligt renoverade möbler av Annika Widenstedt, tillsammans med ullhantverk av Hjälmarslöjd och barnkläder från nyfiQen. Jag önskar jag hade mer tid så jag kunde åka dit och bara njuta av allt fint. Tyvärr finns det och jag har inte möjlighet att närvara förrän på söndag när jag skall plocka hem mina saker. Det är tur jag har mina kollegor som ställer upp med försäljningen. Har ni möjligheten att besöka Wadköping så kan jag rekomendera en titt in i "vår" butik, besöka den fantastiskt stora lekpatsen och sedan koppla av med en fika på det närbelägna cafét.



Stora rummet hyser framförallt mina och Kerstins produkter men lite inslag av möbler och tavlor.

3 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Vilken fin uppställning, vad kul!!! :-)

Aleisa Ribalta sa...

Otroligt fint, vad duktiga ni är!!!

Mysebo sa...

Så vackert, det ser ut