31 maj 2009

En underbar marknadsdag!

Nu är även Malmköpings marknad avklarad och vårens marknader börjar ta slut, nu återstår endast Julita på nationaldagen. Igår var en lyckad dag på alla möjliga sätt - härligt väder, underbart hantverk i alla stånd och inte minst lyckad försäljning. Vi startade dagen vid 5-tiden med bil och släpkärra för att få med oss alla saker. Vi har fått låna ett proffsigt marknadsstånd i aluminium med superfin markisväv som tak, det tar sin plats och kräver då släpkärra. Enkelt och smidigt är det att sätta upp och det blir så himla fint. I Malmköping hade vi 4 meter till vårt förfogande så mina klädställningar kunde exponeras bra vid sidan om marknadståndet. En fördel var att vi slapp sätta upp något tak däröver tack vare det vackra vädret, men vi har en smidig lösning på tak "i bakfickan" ifall vi inte har så tur med vädret nästa gång.



Det var mycket folk på marknaden och även vårt stånd var flitigt besökt. Det är så trevligt att få höra att man gör fina saker och extra trevligt är det ju när försäljningen går bra. I Malmköping gick den faktiskt över förväntan till och med och det är med gott samvete man kan köpa tyger i fortsättning. Härligt!





Vi har nu förutom de tre julmarknaderna förra året avverkat tre marknader nu i vår och vi börjar faktiskt känna oss lite rutinerade. Men vi inser att det tar ett antal marknader innan man fått ordning på alla småsaker så så att man blir nöjd, exempelvis information, visitkort, prisplakat osv. Det här med exponering är en viktigt sak och jag måste erkänna att jag är så nöjd med mina skyltdockor som visar upp kläderna på ett bra sätt. Att dessutom ha lite höjd på skyltningen men även lite "plocklådor" som jag har i form av min härliga kopparbalja med haklappar gör att ståndet ser trevligt ut. Man får riktigt utlopp för sin kreativitet!
Till lördagens marknad i Julita så känns det som allt förberedelsearbete är avklarat, så det är bara att packa bilen och kärran och åka. Är det så att vi börjar få rutin?

4 kommentarer:

Gekko sa...

Grattis! Det ser så snyggt och inbjudande ut! Inte konstigt att folk stannar till, kikar och köper! Kul att stå tillsammans med någon också misstänker jag!

Mimmi sa...

Ja, att stå tillsammans med någon är toppen. Det blir aldrig långtråkigt för när det är lite lugnt med besökande så blir det en hel del "bubblande" istället. Dessutom har vi ju möjlighet att ta lite paus för att gå runt en stund på marknaden, köpa lite mat och gå på toalett osv. Sådana småsaker blir så besvärligt när man står själv. Vi har helkul!!!

Älsklingsfrö sa...

Åh grattis vad roligt att det gick bra för er! Hoppas på lika god försäljning för er till kommande helg. Kram

Anonym sa...

Vad kul att det gick bra. Jag är så avis. Vi var ute och åkte i lördags och jag försökte locka med familjen till Malmköping, men det var tyvärr ingen som tände på den iden...