25 oktober 2008

På väg till paradiset!

Vad vardagen rusar ifrån mig, igår var det endast två månader kvar till självaste julafton. När jag gick igenom almanackan i veckan så verkar det bara vara två helger som ännu ej är inbokade med aktiviteter. Nu är ju inte alla aktiviteter spikade, jag tänker på de julmarknader som jag preliminärt skall stå och sälja på, och vissa helger har endast en av två helgdagar uppbokade, men man blir lite så smått stressad av vetskapen. I detta schema så har jag inte tagit hänsyn till att vi har som mål att ha renoverat ett barnrum innan jul. Vi har ju satt upp målet att renovera Mickes gamla rum till Jossan, så att i Gabriel i slutet av flyttrokaden kan få ett eget rum. Skall bli så himla roligt att få släppa loss kreativiteten och inreda hans rum - jag längtar! Och visst så behöver den här guldklimpen ett eget härligt rum?




Som sagt vardagen rusar ifrån en och det känns som man mest jobbar på veckodagarna och man måste passa på att umgås med älsklingarna, Gabriel och sambon, på helgdagarna. Idag så är det dock tema själviskhet, egentid och sömnad som står på schemat, för det är nämligen inplanerat en Jofotex-tur. Idag skall det shoppas landskapstyg, royalblå ugglor och förhoppningvis lite matchande interlock. Om inte dagens intryck gör mig totalt utmattad så kan jag utlova lite bilder ikväll eller imorgon bitti.


Som slutkläm så vill jag visa en annan av mina "guldklimpar", min ergorapido som jag fick av sambon och alla barn i födelsedagspresent. Den är en riktigt klippa för att hålla det svarta "klinkergolvet" rent och dessutom är den ju ett riktigt "smycke" i köket.












3 kommentarer:

Cecilia sa...

Kul med renovering även om det tar tid. Tjusigt smycke, jag har en på min önskelista till tomten, kan bara inte välja färg. Hur länge kan du köra den innan den behöver laddas igen?

Bustråden sa...

Det blir roligt att se vad du hittat på Jofotex i dag!

Mimmi sa...

Cecilia: Visst är min ergo ett "smycke"! ;-)

Jag hade också lite svårt att välja färg, men en stark lysande färg stod ju på min önskelista. Nu var nog inte sambon riktigt överens med mig om detta utan han tog beslutet om denna sandfärgade. Resultatet blev toppen!!! Tänk att han kunde ha en sådan känsla för färg och form ;-)

Angående hur lång tid jag kan dammsuga med den är svårt att säga. Jag brukar iallafall köra nästintill hela övervåningen på 112 kvm i stöten, och den börjar gå lite långsammare i slutet. Då är det mest "hårt" golv med några "mjuka" mattor på. Lite lurigt är den vid mattfransar. Den har ju roterande borste som fransarna kan trassla in sig i. Den borsten är dock klockren för att få bort vårt katthår från mattorna. Jag är jättenöjd med den och den vanliga dammsugaren åker bara fram 1 ggn/vecka nu. :-)