16 oktober 2008

Deja vue?

Jag fortsätter med min sömnad av matchande bodys till Gabriels dödskalle-jeans. Här kommer ytterligare en body och denna gången i röd/orange-randig Eisertrikå. Om ni tycker att ni känner igen denna kan det bero på att den är likadan som tröjan jag sydde i samband med jeansen. Denna tröja har tyvärr blivit lite missfärgad när jag kört den tillsammans med jeansen som släpper färg något oerhört. Dessutom har jag kommit på att bodys fortfarande är mest praktiskt och särskilt så här under den kalla årstiden för att undvika det retliga glipan som kan bli mellan tröja och byxa. Brrr, kallt!

Inget nytt med den här bodyn, utan den är sydd likadant som den orange/vita och har dekorsömmar och muddar i marinblått. Till skillnad från tröjan så har jag sytt på mudden på mitt vanliga sätt med overlock och nestickning med smal tvillingnål. På tröjan hade jag ju förmånen att få provköra en "CP" (Janome CoverPro 1000CP) med tillhörande kantbandspressatfot.




Namnlappen har jag som vanligt sytt på i nacken. Lat som jag är så struntade jag i att byta färg på "nåltråden" på overlocken när jag sydde ihop mudden, så den oranga sytråden syns igenom. Kan tillägga att denna lathet endast tillåts när jag syr kläder till familjen.



Mönster: Eget mönster från kollektion mimiS, body long R i stlk 74/80.

Material: Marinblå mudd från Stoff & Stil, orange randig interlock (Eiser).

Att tänka på:
Nu har jag äntligen fått till mönster på ritningsplast på dessa bodies i stlk 62/68 och 74/80. Det var länge sedan jag misslyckades med tryckknappar, men idag sattes en tryckknapp i på fel håll. Det är inget roligt att försöka få loss en väl isatt prymknapp. :-(

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Hei, jeg bruker en maskin som heter Cuttlebug til å embosse mine merkelapper! Denne maskine kan og så stanse ut mange forskjellige motiver, veldig enkelt og veldig morro.

Ha en fin helg! :o)

Kort og Søm sa...

Fikk du løs trykk knappen??

Mimmi sa...

Ja tryckknappen fick jag bort, men med ett litet hål till följd :-(

Ja, ja det synd ju inte vid grenen.