25 juni 2008

Hemlihemlis - sommaromgång






Jag var i valet och kvalet om jag skulle vara med på nästa omgång av hemlishemlis. Tycker att jag inte har haft tillräckligt med tid till att sy saker till mig själv på sista tiden på grund av succén med alla beställningar. Men när jag fick syn på sommaromgången så tyckte jag att det var en lagom nivå, så jag är med igen. Det är ju trots allt så himla kul, både att ge men framförallt att få paket!!!!!


Temat denna gång är en tröja eller tunika, en pocketbok och ytterligare någon liten present i paketet. Är du också intresserad så kika in på hemlishemlis-bloggen – anmälan går ut på söndag 29 juni.



Här kommer mina snabbsvar på sommaromgångens frågor.



Vilken storlek?
74 (min kille är än så länge en smalis)

Vilka färger?
Allt men gärna färgglatt. Kalla färger är mer "jag" än varmare. Spana in min blogg så får du en "hum" om vad jag gillar.

Vilka material?
De flesta som fungerar till barnkläder, men jag undviker helst glitter och glamour.

Vilken stil?
Klassiskt går alltid hem, även om jag mer och mer använder retro och vintage.

Vilken sorts böcker?
Deckare framförallt. Har en hel del i bokhyllan, men det var några år sedan jag läste skönlitteratur.

Inga kommentarer: