08 april 2008

Ugglor - del 2

Jag kan ju inte låte de ligga alldeles ensamma därnere i källaren, de vill se "dagens ljus". Det är tur att Gabriel är så snäll som låter mig sitta framför symaskinen. Denna gång blev det en tunika i bruna ugglor med rosa muddar. Mönstret kommer från Ottobre men är som vanligt modifierat en del.





Mönster: Ottobre Design nr 4 2007, storlek 80, kortärmad med mudd i ärmslut.

Material: Bruna ugglor från Jofotex och rosa mudd från lokal affär.

Att tänka på: Det går som "hejsan". Har tyvärr ingen som kan prova så jag vet inte om den passar. Möjligen är den något kort med för stor halsöppning - jag skall leta efter en mannekäng.

8 kommentarer:

Jes sa...

Fin det va snyggt med rosa kant!!

Linda/Inna sa...

Åh, så fint det blev med rosa till!

Anonym sa...

Åh herregud vilken lyckad färgkombination! Jättesnyggt!

elska sa...

oj hjälp så snyggt!

GOBLIgobli sa...

Håller med absolut, en underbar kombination!! Framförallt att det är den babyrosa nyansen, går så himla bra ihop med det vita. Och riktigt söt modell.

Pejgan sa...

TOKFIN!! shit vad imponerad jag blir.

Anonym sa...

Supersnyggt med rosa kanter! Verkligen lyckad kombination. Tack för inspiration!

Mimmi sa...

Vad glad man blir av så m¨ånga positiva kommentarer!