02 april 2008

Hemlispaket nr 3


Igår middag när jag kom hem ifrån babysången stod ett paket på verandan. Man är verkligen som ett litet barn när man öppnar paket, särskilt hemlispaketen. Det är alltid så härliga saker och det har ju en anknytning till något man verkligen brinner för - att sy.


Under det skyddande plasthöljet så döljde sig ett paket i härligt turkosrutigt papper, ivrig som jag var så är inte pappret helt längre utan sönderrivet. Inuti fanns det mycket fint och det var som en liten julafton. De två tygerna bestod i en härlig turkos fleece med Nalle Puh-motiv och en ljusblå skön stretchfrotté. Två band fick jag också, ett underbart, underbart ljusblått med vita prickar (detta kommer jag nog aldrig ha råd att använda) och ett vitt sidenband som det står "Made by my mummy" på och ett tygmärke i form av en boj. Som personlig gåva fick jag två hemmagjorda tvålar dekorerade med glasstenar. Så pyssligt och trevligt, får ågren för min ivägskickade "personliga" gåva nu. Godis passade perfekt, då mitt sötsug för tillfället är skyhögt, väldigt god choklad från Mövenpick, som jag för övrigt smaksar på nu och en påse med zoo-godisar som är en av mina favoriter. Det är tur att de finns i påse nu för tiden, för den lilla tablettask som man fick när man var liten förslår inte så mycket.




I klädväg så hade min hemlis sytt ett strandset bestående av limefärgat linne med turkosa muddar och kortbyxor i Ikeas flodhästtyg och även dessa hade turkosa muddar. Jag har varje gång jag varit på Ikea (vilket händer titt som tätt nu när jag är mammaledig) gått förbi och klämt på Ikeas barntyger och däribland flodhästtyget så det är extra roligt att Gabbe nu har ett plagg i detta.




Kläderna var oerhört välsydda och min hemlis har även sytt på så fina storlekslappar på kläderna. Jag är avundsjuk på dessa och skall nog "hoppa på tåget" nästa gång det blir en sambeställning av sådana.



Denna gång hade jag inte så mycket tålamod att luska i vem min hemlige vän var, så efter lite funderande så "fuskade" jag med att tjuvkika i det lilla foliepaketet som följde med.





Tack Rebecka för det härliga paketet! Beundrar dig att du tog dig tid och hade ork att få iväg ett så välgjort och genomtänkt paket under omständigheterna. Hoppas att du ligger och snusar bebis nu när jag skriver detta.

2 kommentarer:

Flower´s sa...

Hej!

Kul att du gillade paketet, då känner jag mig nöjd!
Tyvärr snusar jag inte baby än, men hoppas på att göra det snart.
Lycka till med framtida pyssel!

Kram från Rebecka

Jes sa...

Vilket fint hemlis paket du fick!