12 februari 2010

Vårkänslor!




När jag för en tid sedan tillbringade en långhelg tillsammans med några syglada tjejer sydde jag dessa härliga byxor som får mig att längta till våren. En liten tjuvstart får man bara genom att bara titta på dem. Tyget är köpt genom sambeställning (tack ManMade för organisationen) ifrån Finland och webbutiken Lasten Metsola. Kanske lite dyrt, men jag kunde helt enkelt inte motstå ett antal tyger därifrån. Det blev småbitar av av ett antal olika tyger som lagom räcker till tröja eller byxor till Gabriel. Fler resultat kommer inom kort här på bloggen inom kort.


Dessa byxor är sydda enligt mitt vanliga muddmönster fast jag har förlängt dem något för att istället för mudd ha resår både i midjan och i benslut. Tycker att byxorna får ett härligt retrostuk på detta vis. Jag har även sytt dem med något förlängda ben i stlk 74/80 till Gabriel för att få dem snyggt tajta över rumpan (egentligen bör nog Gabbe ha 86/92). För att förändra yttterligare så har jag för första gången testat att sy på pressveck framtill. Det blev riktigt bra tycker jag. Nu längtar jag till våren då dessa byxor kommer att användas flitigt, för jag suger lite på karamellen och försöker hålla mig från att använda dem redan nu.




modell: nyfiQens Vinca i en förlängd 74/80 med resår i midja och benslut och påsydda pressveck framtill

material: Härlig stretchfrotté ifrån Lasten Metsola

att tänka på: Är så nöjd med "pressvecken"!

2 kommentarer:

Två systrar sa...

Härligt att läsa m sälenresan med tjejerna!! vi åkte också varje år...sist hem från Afterski´n, sist hem framåt smtimmarna, men först ut i bacarna...det kallar jag diciplin :-)Kram och trevlig helg!! Charlotte

Jes sa...

Underbara byxor,jag har ju fått klämma på dem live :)