03 mars 2009

Inflyttningsfest

I ett tidigare inlägg så berättade jag ju att vi var nere hos min far och hjälpte honom komma iordning i sin nya lägenhet. En jättetrevlig och härligt stor lägenhet där han får rum med både en matsal och ett kontor. Att möblera allt är ju heller inga problem, då han har kvar alla möbler sedan han sålde huset där jag och min bror växte upp. När vi var nere hos honom så ordnade vi till lite inflyttningsfest och hade en del middagsgäster på kvällen. 10 personer var vi som åt en riktigt god trerätters middag. För ovanlighetens skull så var det inte jag som stod för matlagningen utan den lämnade jag i händerna på min bror som likt mig har matlagning som stort intresse. Gabriel han klädde sig fint i nya kläder, body i en härlig mönstrad singeljersey och jeans med turkosa detaljer. Båda dessa kläder kommer du att hitta varianter av i mimiS vårkollektion.








Muddjeansen är sydda är en tunn och mjuk svart denim som jag hittade på Jofotex. En turkos applikation och dekorsömmar gör jeansen lite "mer". Svarta muddar i både midja och benslut. Mönstret jag använt mig av är byxa Boot med utsvängda ben. När jag använt detta mönster tidigare har jag sytt byxorna i velour och då inte haft mudd eller resår nedtill. Detta var ett försök att få till lite mer pös i benen, och resultatet blev tillfredsställande. Byxorna blev så där lagom slimmade över rumpan men med lite pös nedtill. Jag kommer även att göra ett test med jeans i samma mönster som de gula pösbyxorna. Tror att det blir snäppet bättre.

Bodyn är mönstrad på kroppen, bruna ärmar med muddar och dekorsömmar i turkost. Det stormönstrade blommiga trikån har lite lycra i sig och är underbart mjuk och härlig. Till denna har jag använt mitt vanliga bodymönster, men på grund av tygets stretch (lycran) så blev nog modellen väl slimmad. Det är lite knepigt att ett och samma mönster kan upplevas så olika beroende på tygkvalité.

Den observante kan se ett par välanvända tofflor med blå bilar på som Gabriel har (från ManMade). Om de inte sitter på fötterna i vaket tillstånd så säger Gabriel till på sitt eget lilla vis- tofflor på!

Förutom de tio middagsgästerna så fanns det två fyrbenta gäster av en för mig favoritras. När (och inte om) vi skaffar oss en hund så blir det av en större ras, men jag har bestämt mig för att som "andrahund" får det bli en Kinesiska nakenhund om jag nu kan övertyga resten av familjen. Många har en bestämd åsikt om dessa hundar, så även jag, de är ju bara störtsköna!

3 kommentarer:

Roblin sa...

Vilken fin outfit!
Bodyn blev ju verkligen supersnygg - jättehärlig kombination!

od Andulky sa...

Så himla fina kläder!

Älsklingsfrö sa...

*skratt* jag tycker hundarna är lite fula faktiskt, men vågar knappt yppa det då svägerskan och mannens bror föder upp Kinesiska nakenhundar (så där har du tips på vart du kan få tag på fina och bra nakenhundar på nära håll). Men det är tur att smaken är som baken. Å andra sidan så är det grymt snygga plagg på Gabbe!