17 juli 2008

Sommarhemlis - jag är så lycklig

Orsaken till att Gabriel behövde ett par orangea kortisar (se föregående inlägg) var att han igår fick en så underbart härlig t-shirt. Denna kom i ett litet paket på posten från min sommarhemlis. När jag plockade upp alla saker så var det faktiskt inte så svårt att gissa vem min hemlis var. Jag har länge beundrat hennes sömnad, men framförallt hennes tryck. Nu har jag (eller Gabriel) ett alldeles eget exemplar av hennes kreationer. Tröjan är i raglanmodell med knäppning i den främre raglansömmen (här skall studeras för jag får inte till mina sådan knäppningar snyggt), framstycket är vitt med orangea igelkottar tryckta på (så snygga!!!!!!!) ärmarna är bruna och halringning och ärmslut har turkos mudd. Den kommer passa underbart snyggt till Gabriels bruna velourmuddisar, turkosa vindbyxor eller orangea kortisar.

Letade jag lite längre ned i paketet så hittade jag lite material, en stöppel, bokplast och ett antal små burkar med tryckfärg, för att kunna trycka mina egna alster. Tack så hemskt mycket! Jag har länge pratat om att jag skall försöka mig på att trycka och nu har jag verkligen fått en spark i baken. Återkommer med bildbevis på detta lite längre fram.


Boken verkar vara en spännande deckar av Ruth Rendell, en författare jag inte läst något av tidigare. Den skall bli spännande att börja läsa.


Än en gång tack så hemskt mycket för ett underbart paket och är det någon som inte redan har listat ut vem det är ifrån så kan jag ju avslöja att det kommer från Liza uppe i norr med bloggen Yrväder.

3 kommentarer:

Liza sa...

Ja du verkar ju nöjd;) Vad kul:) Hoppas alla färgburkar höll:)

Jes sa...

Vilket fantastiskt paket, va roligt med tryck grejor, bra paket yrväder :)

Anonym sa...

Jätteläckra igelkottar! Jo Yrväder och Thea är verkligen suveräna på tryckandets konst! Någon gång skall jag också lära mig - förhoppningsvis innan barnen växt sig aldeles för gamla ;-)