15 november 2007

Babygym

Gabriel har börjat ligga lite själv på golvet och intressera sig för saker och ting, så det var hög tid att ta tag i ett UFO (unfinished object) som legat sedan innan förlossningen. Filten och ställningen har varit klar men själva fastsättningen och dinglisarna har dröjt, men i helgen blev det av. Riktigt nöjd blev jag och även Gabriel tror jag är tillfredsställd åtminstone kortare stunder.



Filten är sydd av blommig fleece från Stoff & Stil på ovansidan och inunder är den lila och orange med en öppning för att kunna stoppa in liggunderlag. Den har dessutom en stoppning av ett gammalt täcke. Än så länge har jag inget liggunderlag, vi får väl se om det behövs. Ställningen är gjord av en itusågad rockring som jag klätt med fleece och ytterst grönt lakansväv från IKEA. Jag har virat ett fleeceband om de två bågarna och sätt fast bandet med kardborre. Ställningen är fastsatt i filten med hjälp av ringar jag köpt från leksaksaffären (liknande som barnvagnssmycken sätts fast med). Det var tänkt att jag skulle sy egna dinglisar, men de blev inget bra så jag har använt små gosedjur från IKEA som hänger i resårtråd.




Inga kommentarer: